Projekt Financopedia som založil v lete v roku 2020 krátko potom, čo som začal pracovať ako finančný sprostredkovateľ. Rýchlo som pochopil, že finančná gramotnosť nie je medzi mladými ľuďmi obľúbená téma. Veľmi mi to bolo ľúto, pretože som prichádzal na trh s úprimným záujmom pomôcť, no aj tak som sa stretával hlavne s predsudkami a nezáujmom mladých ľudí o financie. Všetko sa to zmenilo po stretnutí s jedným šikovným chalanom, kedy som sa rozhodol, že si založím na sociálnej sieti instagramový profil, na ktorom budem učiť mladých ľudí finančnú gramotnosť a priblížim im tak financie jednoduchou a zábavnou formou.
Začiatky boli veľmi ťažké, pretože som prišiel s niečím, čo predo mnou nikto nerobil. Nemal som to od koho odpozerať a nikto okrem toho mladého chalana nechápal, čo robím a prečo trávim hodiny denne tým, že sa každý deň snažím bez nároku na honorár učiť mladých ľudí o financiách. Mal som však jeden sen, a to bolo vytvoriť si značku vo finančnom svete, ktorá bude nielen mne, ale aj mojim kolegom otvárať dvere, ktorá bude dôveryhodná a ktorú budú mať ľudia radi, pretože im skutočne pomohla.
Rozhodol som sa, že to spravím pomocou vzdelávania ľudí, pretože v tom som videl a aj vidím najväčší problém vo finančnom svete. Nielen bežní ľudia, ale aj veľa „poradcov“ často nerozumie tomu, čo robí. Postupne mi Financopedia začala otvárať dvere a ja som sa začal zúčastňovať stále viac a viac na projektoch, ktoré mali pomôcť zvýšiť finančnú gramotnosť mladým ľuďom. Až do konca októbra 2021, kým som nezaložil Financopediu ako firmu, som sa dennodenne zameriaval hlavne na vzdelávanie seba a ľudí. Veľmi za toto obdobie vďačím svojim rodičom, ktorí mi poskytli zázemie, aby som sa ja mohol venovať Financopedii a projektom spojených s ňou.
Časom som sa rozhodol, že začnem podnikať pod menom Financopedie. Zo vzdelávacieho projektu sa stala razom firma, ktorá už poskytuje aj služby finančného sprostredkovateľa. Fungujeme v poole Umbrella Group, ktorá nám poskytuje prehľadný IT systém s administratívou, finančných partnerov, slobodu podnikať pod značkou Financopedie a možnosť poskytovať našim klientom úprimnú službu, pri ktorej sa pozeráme na potreby našich klientov.
Tieto slová, ako úprimná či kvalitná služba, sa môžu zdať klišé, až pokiaľ nespoznáte ľudí, ktorým finanční sprostredkovatelia skôr uškodili, ako pomohli. Na Slovensku pracujú aktívne tisíce finančných sprostredkovateľov, no koľkí z nich robia svoju prácu úprimne a kvalitne, je otázne. Sám vidím, ako sa zo životného poistenia stal produkt, ktorý sa vo veľkom predáva bez systému a len s minimálnou odbornosťou. S investovaním to tiež nie je ružové. Ľudia platia za priemerné investičné produkty zbytočne vysoké poplatky, ktoré si žiaľ bežný človek nedokáže sám vyhodnotiť, no je im povedané, že sa im to oplatí, a to ich presvedčí. Veľmi často sa pritom stáva, že nielen investičné produkty sú vyberané na základe výšky provízie a nie na základe reálnej potreby ľudí.
Zozačiatku som toto vôbec nevnímal a nepripúšťal si to, no ako ku mne prichádzajú noví a noví klienti, ktorí sú sklamaní z predchádzajúcich skúseností, vidím, že služba Financopedie je pre ľudí oveľa dôležitejšia, ako som si myslel, a že Slovensko potrebuje viac takýchto projektov, ktoré dodajú finančníctvu potrebnú odbornosť, úprimnosť a kvalitu, ktorá tu dlho chýbala.
K článku zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.