Písal sa rok 2020...
Projekt Financopedia som založil v lete roku 2020 krátko potom, čo som začal pracovať ako finančný sprostredkovateľ. Rýchlo som pochopil, že finančná gramotnosť nie je medzi mladými ľuďmi obľúbená téma. Veľmi mi to bolo ľúto, pretože som prichádzal na trh s úprimným záujmom pomôcť, no aj tak som sa stretával hlavne s predsudkami a nezáujmom mladých ľudí o financie.

Filip Schlosser
zakladateľ Financopedie
Instagramové začiatky
Všetko sa to zmenilo po stretnutí s jedným šikovným chalanom, kedy som sa rozhodol, že si založím Instagramový profil, na ktorom budem učiť mladých ľudí finančnú gramotnosť a priblížim im tak financie jednoduchou a zábavnou formou. Začiatky boli veľmi ťažké, pretože som prišiel s niečím, čo predo mnou nikto nerobil. Nemal som to od koho odpozerať a nikto okrem toho mladého chalana nechápal, čo robím a prečo trávim hodiny denne tým, že sa každý deň snažím bez nároku na honorár učiť mladých ľudí o financiách.

Mal som však jeden sen, a to bolo vytvoriť si značku vo finančnom svete, ktorá bude nielen mne, ale aj mojim kolegom otvárať dvere, ktorá bude dôveryhodná a ktorú budú mať ľudia radi, pretože im skutočne pomohla. Rozhodol som sa, že to spravím pomocou vzdelávania ľudí, pretože práve tam som videl a aj vidím najväčší problém vo finančnom svete. Nielen bežní ľudia, ale aj väčšina „poradcov“ často nerozumie tomu, čo robí.
Začali prichádzať prví klienti
Po postupnom úspechu som sa rozhodol, že začnem podnikať pod menom Financopedie. Zo vzdelávacieho projektu sa stala firma, ktorá už poskytuje aj služby finančného sprostredkovateľa. Fungujeme v poole Umbrella Group, ktorá nám poskytuje prehľadný IT systém s administratívou, finančných partnerov, slobodu podnikať pod značkou Financopedie a možnosť poskytovať našim klientom úprimnú službu, pri ktorej sa pozeráme na potreby našich klientov.
Zo začiatku som toto vôbec nevnímal a nepripúšťal si to, no ako ku mne prichádzali noví a noví klienti, ktorí boli sklamaní z predchádzajúcich skúseností, vidím, že služba Financopedie je pre ľudí oveľa dôležitejšia, ako som si myslel, a že Slovensko potrebuje viac takýchto projektov, ktoré dodajú finančníctvu potrebnú odbornosť, úprimnosť a kvalitu, ktorá tu dlho chýbala.

Po takmer 5 rokoch od založenia projektu sa toho veľa zmenilo. Príbeh Financopedie už nepíšem len sám, ale píše ho so mnou takmer 20 skvelých kolegov. Postupne sa zväčsujeme, ale nikam sa neponáhľame. Uvedomujeme si, že je veľmi náročné nájsť podobne zmýšlajúcich ľudí, u ktorých je finančná gramotnosť na prvom mieste. A predsa všetci vieme, ako dopadli tie veľké MLM spoločnosti.

S počtom ľudí v našom tíme pribúdajú aj ďalšie kanály, pomocou ktorých šírime finančnú gramotnosť. Okrem nášho populárneho Instagramu nájdete pravidelne kvalitný obsah aj v našich blogoch, kde sa už venujeme finančnej gramotnosti trochu viac do hĺbky. A potom je tu úplne iný koncept vzdelávania, a tým je Seminár finančnej gramotnosti, na ktorom vysvetľujeme či už jednotlivcovi alebo skupine ľudí tie najdôležitejšie vedomosti, ktoré by mal mať každý z nás.
To, kde bude Financopedia o ďalších 5 rokov vám povedať neviem. Tí, ktorí nás dlhodobo sledujú alebo sú už dlhšie našimi klientami, však vedia, že sa budeme vo všetkom neustále zlepšovať a za každým ďalším projektom Financopedie bude stáť kvalita.