Kontaktujte nás
11.02.2025

Ako funguje kariéra vo Financopedii?

V prípade, že máš záujem byť v tíme Financopedia, prečítaj si, prosím najprv tento blog. Keď sa po jeho prečítaní budeš stotožňovať s našimi hodnotami a systémom práce, pokojne sa nám ozvi a my sa rozhodneme, či ti dáme šancu.

Práca "poradcu" na Slovensku

Začiatok práce finančného agenta, ľudovo nazývaného poradcu, vyzerá takmer vždy asi nejako takto: prejdeš nejakým, častokrát veľmi jednoduchým vzdelaním a potom ideš obvolávať ľudí v poradí rodina – frajerka – kamoši - spolužiaci - vzdialení známi. Potom sa ti tie kontakty minú a tak si začneš pýtať ďalšie kontakty od tých ľudí, ktorí ti na to „naleteli“ a stali sa tvojimi klientmi.

Cca po dvoch rokoch trápenia sa rozhodneš, či si tento krst ohňom prežil/a a dokážeš sa tým uživiť, alebo sa na to vykašleš. Dovtedy, samozrejme, stihneš znechutiť niekoľko ľudí zo svojho okolia, pretože si pre nich iba jeden z mnohých, ktorý sa na to nechal nalákať, čo psychicky labilnejšie povahy častokrát nezvládnu a zabalia to oveľa skôr.

Povedzme si úprimne, takto to vyzerá takmer všade, pretože nikto ti klientov len tak sám od seba nedá. Všetci sa snažia odlíšiť od jednej nemenovanej spoločnosti, no nakoniec všetci robia, až na doslova pár výnimiek, aj tak to isté. Možno to robia s krajším oblekom, menej drastickým kariérnym plánom alebo trošku poctivejším vzdelávacím systémom, ale stále je toto v princípe to isté. 

Moje začiatky boli rovnaké

Ja som takto začínal tiež, avšak počet ľudí, ktorých som takto oslovil, by som zrátal na jednej ruke. Som totiž presne tá psychicky labilnejšia povaha, ktorá nemá hrošiu kožu na to, aby som zvládol počuť 10-krát za deň nie. Mal som iba jednu možnosť, buď to budem robiť rovnako a časom to aj tak zabalím, alebo nájdem iný spôsob.

Filip Schlosser
Filip Schlosser zakladateľ Financopedie

Netrvalo veľmi dlho a jeden kamarát mi dal nápad, aby som išiel na Instagram medzi ľudí a začal som ich vzdelávať. Páčila sa mi tá myšlienka, niečo ľudí naučiť, ukázať, že mám vedomosti, a keď budú mať záujem, tak sa mi môžu ozvať.

Vtedy som absolútne netušil, čo to raz môže spôsobiť. Instagram Financopedie som založil s malinkou dušičkou, že by mi to mohlo pomôcť k tomu, aby som sa raz mohol s financiami živiť. S kožou som však nešiel rovno na trh, ako to robia podobné profily, ale cca rok a pol som popri budovaní značky začal postupne pracovať aj na celom vzdelávacom systéme a na systéme práce s klientom.

Z Financopedie sa stál tím

Až keď som mal všetko pripravené (čo s odstupom času zisťujem, že to tak nebolo), dal som ľuďom vedieť, že sa so mnou môžu poradiť. Po chvíli to však už bolo na mňa tak veľa, že som bol nútený (prirodzeným spôsobom) začať postupne tvoriť okolo seba tím. 

A v tomto tíme je dnes už 20 ľudí, no ja si uvedomujem, že to nebude stačiť, pokiaľ chceme pomôcť každému, kto sa nám ozve. Veľmi ma teší, že je o služby Financopedie stále väčší záujem a my chceme tým ľuďom pomôcť. Bol by som však nerád, keby sa z Financopedie stal „stroj na klientov“ a preto by som rád vysvetlil, prečo Financopedia funguje úplne inak, ako sú ľudia zvyknutí.

Tím Financopedia

Nebudem preto menovať tieto otrepané frázy ako spravodlivé odmeňovanie, kariérny rast, pasívny príjem či flexibilný pracovný čas, ktoré už v princípe vidíš všade. Rád by som vám vysvetlil, v čom konkrétne sa práca v tíme Financopedii odlišuje od ostatných.

Pohovor

Každý, kto by chcel byť súčasťou nášho tímu, musí prejsť viackolovým pohovorom. A to platí pre všetkých. Aj keby sa chcel náhodou prihlásiť do nášho tímu niekto z našich kamarátov alebo rodiny, pravidlá platia pre každého.

Uvedomujem si, že možnosti Financopedie sú na trhu finančného sprostredkovania unikátne a preto pri výbere ľudí dávame obrovský pozor. Miesto v našom tíme jednoducho nemôže byť pre každého, ak chceme zachovať náš štandard kvality, ktorý sa každým rokom neustále zvyšuje.

Kariérny plán

Možno ťa to prekvapí, ale vo Financopedii je len jeden smer, ktorý platí na začiatku pre každého, a to je cesta obchodníka. Pretože o tom tá naša práca predsa je. O pomoci ľudom, nie o stavaní štruktúr.

Kariérny plán je preto tak nastavený, aby sa obchodník dokázal financiami živiť a bol dostatočne za to ohodnotený, nebol nútený ísť do predaja a mohol sa v pokoji sústrediť na kvalitu práce a starostlivosť o klientov. 

Samozrejme, uvedomujem si, že pri väčšom počte nemôžu byť v našom tíme len obchodníci, preto vznikla pozícia manažéra, ktorým sa môžu stať postupne niektorí ľudia z tímu Financopedie.

O tom, či sa niekto stane manažér, však nerozhoduje to, koľko produkcie spraví alebo koľko ľudí registruje (ako to je v iných spoločnostiach). Rozhodujúce je to, aké má vlastnosti, vodcovské schopnosti, disciplínu, dôslednosť a či má na to dostatočné skúsenosti. Pokiaľ sa niekto bude na túto pozíciu hodiť a vo Financopedii bude na tomto človekovi zhoda, môže sa stať v budúcnosti jedným z manažérov.

Dôkaz toho, že vo Financopedii má každý svoju úlohu a pre každého platia pravidlá rovnako je aj to, že to platí aj pre mojich rodičov, ktorí sú tiež v tíme Financopedie.

Hodnoty ľudí

Keď sa pozrieš na ostatné spoločnosti, vidíš hlavne túžbu po úspechu, túžbu byť jednotka na trhu, mať toľko a toľko klientov, nekonečno ľudí vo firme, miliónové tržby a zisky, ktorými sa potom chvália. Podľa toho aj vidíš, aký typ ľudí v tom finančnom svete pracuje.

Dravosť a agresivita v predaji dominuje nad odbornosťou a pokorou až sa pôvodná myšlienka pomoci ľuďom absolútne stráca, pretože „poradcovia“ vidia v prvom rade peniaze, kariérny rast, pasívne príjmy či trofeje a nie klientov.

Práve preto takéto typy agresívnych obchodníkov a staviteľov MLM pyramíd ani nedostanú od nás šancu. My nehľadáme ľudí, ktorí nám prinesú ďalších XY klientov, zvýšia nám rekordne tržby či vybudujú rozsiahle štruktúry. Na tieto účely je tu XY firiem po celom Slovensku. Nech sa páči.

My hľadáme v prvom rade ľudí, ktorých bavia financie a chcú úprimne pomáhať ľudom vo finančnom svete. Na základe toho musí mať každý z nás 3 základné hodnoty, ktorými sú pokora, úcta a slušnosť.

Podpora na začiatku

Každý z našich nováčikov dostáva na začiatku podporu vo forme kontaktov, ktoré mu pomôžu v tom, aby sa dokázal sám rozbehnúť. Nemusíš vo veľkom obvolávať všetkých svojich známych. Máme to šťastie, že máme naozaj špecifických klientov, ktorí sa nám ozývajú. Vďaka tomu dokážeme nováčikovi zabezpečiť túto podporu, ktorá však nie je hocijaká.

Väčšina ľudí, ktorá sa ozve Financopedii, sa totiž nakoniec stane našimi klientmi. Nie sú to tým pádom studené kontakty, kde zavoláš 100 ľudom, z ktorých sa s tebou tak 10 stretne a 2 sa nakoniec stanú klientmi. Táto unikátna podpora však nie je „zadarmo“. Aby nováčik dostal takúto podporu, musí zvládnuť náš vzdelávací systém.

Vzdelávací systém

Ten však nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou. Väčšina ľudí vo finančom svete si zvykla, že si spravia nejaké primitívne skúšky v NBS, pozrú si nejaký webinár, odbijú si školenie a hor sa na obvolávanie klientov.

Týmto smerom sa však nechceme uberať. Nám sa ozývajú ľudia, pretože nás berú ako skutočných odborníkov a častokrát sme pre nich posledná nádej nájsť si finančného agenta. Preto už roky tvoríme a zlepšujeme vzdelávací systém, ktorý každého nováčika detailne pripraví na svoju prácu. Samotný vzdelávací systém je zložený z 3 hlavných častí:

1. Osobitné finančné vzdelanie a skúšky v NBS

To berieme ako povinnú jazdu na začiatku. Aby mohol byť niekto zapísaný v registri finančných agentov v NBS, jednoducho potrebuje mať v danom sektore Osobitné finančné vzdelanie a skúšky v NBS. Žiaľ, úroveň toho je veľmi nízka a asi aj preto máme na Slovensku cca 20 000 finančných agentov, pretože tie skúšky zvládne naozaj ktokoľvek.

2. Téoria Financopedie

Uvedomujeme si, že nováčik potrebuje získať obrovské množstvo informácii, aby získal na začiatku odbornosť a Osobitné finančné vzdelanie je asi tak 5% z teórie, ktorú potrebuje mať naštudovanú, aby sa stál raz odborníkom. A práve na to slúžia naše vzdelávacie prezentácie, ktoré obsahujú dokopy až takmer 1500 slideov. Z tejto teórie musí nováčik spraviť našu internú skúšku z každého sektora. Kým ich nováčik úspešne nespraví, nemôže pokračovať ďalej.

3. Prax

Pokiaľ je nováčik pripravený z teórie, môže začať naberať prax. Tá sa nezíska nijak inak ako poctivým trénovaním na ostatných ľuďoch v našom tíme vo forme modelovaných callov, kedy sa najprv on pozerá a učí od ostatných a potom sa on sám „hrá“ na poradcu a trénuje rôzne typy stretnutí s klientom. Vďaka tomu si nielen vyskúša, ale sa aj pripraví na rôzne situácie, ktoré môžu s klientom nastať. A keďže je takých situácii veľmi veľa, počet hodín modelovaných callov nerátame v jednotkách, ale v desiatkach hodín.

Až keď splní nováčik všetky 3 body, dostáva zelenú pre prácu vo Financopedii, pretože až vtedy sme si istí, že je dostatočne pripravený prezentovať sa pod značkou Financopedia a šíriť v jej mene finančnú gramotnosť. A práve preto trvá celý vzdelávací proces prípravy približne 4 mesiace.

Značka

A na záver jeden príjemný bonus. Predstav si, že sa ideš ostrihať, barber sa ťa opýta, čím sa živíš, ty mu povieš, že pracuješ vo finančnom svete v tíme Financopedia, ktorú si kľudne môže vyhľadať napríklad na Instagrame. A na tom Instagrame barber uvidí, že tú Financopediu sleduje ďalší 10 alebo 20 jeho kamarátov, členov rodiny či známi. Poznáš ešte inú spoločnosť, ktorá má takéto „meno“ a povedomie hlavne medzi mladými ľuďmi?

Ak sa ti po prečítaní tohto blogu práca vo Financopedii páči a rád/rada by si doplnil/a náš tím, vyplň náš kontaktný formulár. Keď zistíme, že sa do nášho tímu hodíš, dáme ti šancu.

Filip Schlosser
Zakladateľ Financopedie

Diskusia k článku (1)